Caritas Archidiecezji Gdańskiej – partner odpowiedzialny za realizację zadania Szkoła Menadżerów Ekonomii Społecznej w ramach Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej na subregiony Metropolitalny i Nadwiślański – serdecznie zaprasza do składania ofert na prowadzenie zajęć w ramach 6 sesji:
|
sesja 1 – orientacyjna |
|
* zajęcia z psychologami |
|
* Rys historyczny ekonomii społecznej – zasady etyczne, cele. * Badania nad ekonomią społeczną – EMES, legislacja UE i Polska. |
|
sesja 2 – Model biznesowy PES i wstęp do biznesplanu |
|
* Model biznesowy PES (model opisuje sposób działania przedsiębiorstwa) – wprowadzenie * Budowanie modelu biznesowego PES – warsztaty praktyczne w oparciu o metodę Business Model Canvas- analiza 9 elementów modelu biznesowego: segmenty klientów, propozycja wartości dla klientów (produkty i usługi), kanały dystrybucji, relacje z klientami, strumienie przychodów, kluczowe zasoby, kluczowe działania, kluczowi partnerzy i interesariusze, struktura kosztów |
|
* Biznes plan PES – wprowadzenie * Rynki zbytu – czym jest rynek, jak funkcjonuje, z czego się składa, jak w nim operować, analiza konkurencji |
|
sesja 3 – Formalno – prawne aspekty zakładania i funkcjonowania PES |
|
* Podstawy prawne funkcjonowania PES i NGO. Praca w oparciu o case study wszystkich form działalności PES w Polsce. |
|
* Zakładanie PES – aspekty formalno – prawne |
|
sesja 4 – Zaangażowanie interesariuszy – obszar i relacje partnerskie |
|
* 7 zasad rozwoju lokalnego z punktu widzenia mieszkańców |
|
* Zasady działania partnerskiego z punktu widzenia PES – sektor prywatny, publiczny, pozarządowy |
|
* Analiza interesariuszy działających na terenie wybranego podmiotu ES – JST, struktury publiczne (szkoły, instytucje, itp), sektor prywatny, III sektor – jego charakterystyki i znaczenie. |
|
sesja 5 – Funkcjonowanie PES na otwartym rynku – rola marketingu i promocji |
|
* Marka PES – praca nad produktem / usługą (jakość, marketing, design i marka), analiza rentowności |
|
* Produkt lub usługa: sprawność, jakość, stałość zleceń, wywiązywanie się z zamówień |
|
* Współpraca z mediami i budowanie press relations |
|
* Rola Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w oddziaływaniu na rynki zbytu PES |
|
* Fundraising – dywersyfikacja źródeł finansowania PES w kontekście celów społecznych |
|
sesja 6 – Zarządzanie PES |
|
* Lider i jego rola w PES – zarządzanie personelem, motywowanie zespołu, podział obowiązków * Zarządzanie czasem * Zarządzanie w aspektach sukcesu i porażki – silne / słabe strony w procesie zarządzania oraz rozwiązywanie problemów w zespole |
|
* Bieżące planowanie działań, przypisywanie zasobów oraz budżetowanie * Zarządzanie finansami – aspekty formalne oraz bieżący monitoring przepływów finansowych, prognozowanie finansowe |
|
Strategia i planowanie rozwoju PES |
Szczególy i wzory ofert – w załącznikach
termin składania ofert: 29 sierpnia 2013, do godz. 12.00
Kontakt:
gdansk@caritas.pl
Agnieszka Ossowska, 58 555 78 78